Vi får tillbaka dina pengar

Garantera din ersättning från flygbolaget – Anmäl enkelt och kostnadsfri.


Det är enkelt att sätta igång

1.

Fyll i dina uppgifter

Vår beräkningsapp räknar direkt ut om du har rätt till kompensation. Fyll enkelt in dina flygdetaljer; försenat flyg, ombokat flyg, ett missat byte eller inställt flyg. Du kan kräva ersättning för flygresor upp till tio år senare!

2.

Vi hanterar ditt ärende

Med ditt tillstånd kräver våra erfarna jurister ersättning från flygbolaget åt dig. Om det skulle behövas är vi även redo att ta ditt ärende hela vägen till domstol.

3.

Du får din ersättning

Du får dina pengar! Vi för över dina pengar direkt och drar av 29,75 % provision inklusive moms. Lyckas vi inte vinna ditt ärende, så är vår service gratis.

Har du några frågor?
Vi har svaren!

Vad kostar Flightright?

Flightrights kostnadsgaranti gynnar dig som kund: Lyckas vi inte med ditt ärende, så är vår tjänst helt gratis. Vi tar endast ut vår provision på 29,75 % (inklusive moms) av det totala ersättningsbeloppet om flygbolaget betalar ut kompensation.

Vi ser till att flygbolagen betalar

7 av 10 kunder säger att flygbolagen inte betalar ut ersättning eller ens svarar. På grund av det känner många kunder sig svikna. Våra experter kämpar för dina rättigheter. Vi tar hand om flygbolagen och deras ursäkter, pappersarbetet och går ibland till domstol för att skydda dina rättigheter. Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för dig att begära ersättning för försenade, inställda eller överbokade flyg.

Har du kontaktat flygbolaget inom två månader efter flygningen?
Då har du möjlighet att få ersättning

Om ditt ersättningskrav kommer att stämmas in i svensk domstol (svensk jurisdiktion) har du som flygpassagerare ett giltigt ersättningsanspråk två månader efter avslutad flygresa. Det betyder att du måste har hört av dig till flygbolaget inom två månader och “brutit” reklamationstiden. Därefter kan vi driva ersättningskravet eftersom du har hört av dig till flygbolaget i tid. Med vår beräkningsapp kan du snabbt och enkelt se efter om du har rätt till ersättning.

Nr. 1 i Europa: Vi har redan krävt 430 miljoner euro för våra kunder.

Vad har andra kunder att säga? *

*Bedömning av Flightright GmbH. Vi har inte granskat äktheten av bedömningen.

Flygbolaget vägrar att ersätta dig? Flightright försvarar dig!

Kompensation vid försenat flyg

När du äntligen ska åka på den efterlängtade semestern eller ska åka hem efter en weekend så brukar du lita på att du kommer fram i tid. Men mycket kan hända som kan orsaka förseningar, missade byten eller inställda flyg. I sådana fall finns skyddslagstiftning i form av EU-lagen 261/2004, en kompensation är i alla fall något.

Fligthright tar hand om ditt krav kostnadsfritt och utan stress för dig

När du kräver kompensation efter en försening uppstår ofta problem då flygbolagen sällan betalar frivilligt. Man duckar ofta för kraven genom hänvisningar till “särskilda omständigheter” trots att flygbolaget ifråga faktiskt har varit ansvarigt. Det är här Flightright kommer in i bilden. Vi skyddar dina rättigheter som resenär och kräver kompensation för dig, om det behövs även i domstol. Du betalar bara om vi vinner. Vår erfarenhet och expertis tillåter att vi förhandlar mer effektivt än individuella kunder. Med Flightright kan du spara både tid och energi. Våra erfarna reseexperter ser till att du får vad du har rätt till. Du betalar bara om vi lyckas, vi tar kostnadsrisken.

Dina rättigheter är värda pengar

För att du ska kunna få ersättning vid en försening eller ett inställt flyg måste vissa krav uppfyllas: flyget måste starta eller landa i ett EU-land. Det betyder att inte bara flyg inom EU kan påverkas. Om du som resenär har en giltig biljett och har checkat in i tid så är du generellt sett på den säkra sidan. Om en flygplats eller ett luftutrymme är avstängt och det orsakar förseningar kan du vanligtvis få din biljett återbetalad, men vanligtvis inte en kompensation. Ett inställt flyg på grund av tekniska fel är en annan historia, då måste flygbolaget bevisa att de inte är ansvariga. Om de inte gör det är du berättigad till en kompensation mellan 125 och 600 euro. Dessutom måste flygbolaget erbjuda tjänster som telefonsamtal och måltider.